Czy logo jest potrzebne?

Czy logo w ogóle jest potrzebne?

Pytanie czy potrzebuje logo stawia sobie pewnie część osób zaczynających swoją przygodę z własnym biznesem lub te co do tej pory funkcjonowały bez niego. Odpowiedź na to pytanie nie jest taka oczywista. Naszym zadaniem jest zaprojektowanie dla Ciebie najlepszego znaku firmowego jak to tylko możliwe więc powinniśmy powiedzieć „hej oczywiście, bez logo nie dasz rady, musisz mieć ten projekt” ale prawda jest taka, że bez logo też możesz funkcjonować. Jeżeli wystarczająco ciężko pracujesz aby Twoi klienci Cie rozpoznawali po jakości Twoich usług/produktów, jesteś zwolennikiem metody door-to-door i sam spotykasz się ze swoimi odbiorcami lub np.: masz jedyny warsztat samochodowy w małej miejscowości to logo nie będzie dla Ciebie priorytetem. Przy takim wyborze należy jednak pamiętać, że konkurencja nie śpi i warto mieć każdy środek jaki jest możliwy aby przynajmniej na równi stawić jej czoło.

Przeanalizuj swoją sytuację, zobacz jak wyglądają firmy z twojego otoczenia, te co świadczą takie same usługi i w takim samym środowisku jak Ty. Czy one posiadają swój znak firmowy?

Czasem sytuacja może się zmienić, w trakcie prowadzenia Twojej działalności, doskonałym przykładem na to będzie coś naszego najbliższego otoczenia. Otóż na osiedlu od dawna był tak zwany „zieleniak”, funkcjonował nieopodal supermarketu, polegał na jakości swoich produktów oferowanych od lokalnych dostawców. Dzięki obecności w pobliżu supermarketu miał zagwarantowany ruch klientów. O tym, że był to zieleniak świadczyły skrzynki z warzywami i owocami wystawione przed głównym wejściem, nie było żadnego napisu a tym bardziej logotypu. Rok temu pod wspomnianym supermarketem miejsce wydzierżawił inny przedsiębiorca oferujący ten sam zakres usług co nasz sklepik. Minęło niespełna 6-8 miesięcy a nad naszym zieleniakiem pojawił się duży podświetlany banner z napisem Zieleniak u Iwony oraz znakiem jabłka i listka – tak to logo. Właściciele zieleniaka u Iwony doszedł do wniosku, że musi się jakoś wyróżnić jeżeli pojawiła się konkurencja. Do tej pory jej nie miał takiej potrzeby, każdy na osiedlu mówiąc zieleniak wiedział o który punkt chodzi.

Tak samo może być z Twoim biznesem, być może nadszedł czas aby dać się zauważyć i odróżnić od konkurencji.

Na koniec mamy radę dla tych, którzy logo nie potrzebują lub nie chcą, pamiętajcie aby mimo wszystko zachować spójny przekaz i starać się dbać o jednolity wizerunek. Można tego dokonać poprzez tak proste kroki jak stosowanie tej samej kolorystyki na stronie www, ofertach, fakturach czy mailach, używanie tych samych zestawień zdjęć/obrazów, czcionek. Aby jak najlepiej zapaść w pamięć klientom.

Tych, którzy są zdecydowani na nowy projekt lub odświeżenie dotychczasowego – zapraszamy!


PRZECZYTAJ WIĘCEJ

Projektowanie graficzne

Kreator logo online

Outsourcing usług graficznych

Budowa logo