Czy wiesz że…

Budowa logo

Potrzebuję logotyp albo logo – sam nie wiem, a czy jest jakakolwiek różnica? Często te pojęcia są postrzegane przez klientów, nawet tych doświadczonych, jako tożsame a w rzeczywistości tak nie jest. Poniżej przestawiamy w formie graficznej co i jak należy rozumieć.

LOGO składa się z jednej, dwóch lub trzech części.
Logotyp – nazwa firmy lub marki przedstawiona przeważnie w formie spersonalizowanej.
Sygnet – część graficzna przedstawiająca charakterystyczne dla firmy, marki elementy.
Slogan/tagline – część słowna, hasło przewodnie mające na celu przyciągnąć uwagę lub podkreślić charakter firmy.

Nie każdy musi znać poprawną nomenklaturę, ale warto o tym pamiętać dla łatwiejszej komunikacji, szczególnie wtedy jeżeli mamy częsty kontakt z branżą szeroko pojętej reklamy.


Chciałbym mieć w swoim projekcie ® lub TM, czy mogę?

R w kółku oznacza z angielskiego registered, czyli zarejestrowany, używamy go dla znaków towarowych (również nazw czy logo) zastrzeżonych w urzędzie patentowym. Jeżeli tego nie zrobiliśmy nie możemy posługiwać się „erką”.
Co do znaku TM, jest to skrót Trade Mark czyli znak towarowy i oznacza on po prostu, że np. dane logo używane jest jako znak towarowy i nie wymaga zgłoszenia w żadnym urzędzie. Zatem znak TM, jeżeli chcemy, możemy umieszczać w swoich projektach.

Outsourcing usług graficznych

Sprawdzony partner w prowadzeniu biznesu to duży plus, jeżeli chcesz zoptymalizować koszty prowadzenia firmy i szukasz  podwykonawcy w zakresie projektów graficznych – służymy naszym doświadczeniem. A może zaczynasz swoją drogę i nie wiesz czy na start zatrudnienie grafika na pełen etat to dobry pomysł? Sprawdź co możesz zyskać dzięki outsourcing`owi usług graficznych. Zapraszamy również drukarnie, agencje reklamowe i kreatywne, PR oraz drukarnie, pomożemy odciążyć Twój dział projektowy!

Czytaj więcej

Kalendarz marketingowy na rok 2021

Warto zaplanować swoje działania promocyjne na cały rok, dzięki temu nie będziesz musiał działać na ostatnią chwilę a wszystkie materiały reklamowe będziesz miał na czas. Da Ci to również bufor bezpieczeństwa np.: w przypadku opóźnienia w dostawie zamówionych druków czy gadżetów.

Czytaj więcej

Projektowanie materiałów promocyjnych

Wiele firm wykorzystuje w swoich działaniach promocyjnych gadżety reklamowe, znajdują się one w obszarze działań marketingowych BTL – czyli wszystkich niemedialnych sposobów promocji. Odpowiednio dobrany gadżet zostaje z klientem, konsumentem na dłużej przez co jego oddziaływanie na potencjalnego odbiorce jest większe i skuteczniejsze. Dobry gadżet powinien wzbudzać pozytywne skojarzenia z firmą, być funkcjonalny a przy tym nie rujnować budżetu działu marketingu.

Czytaj więcej

Rodzaje wydruków poligraficznych

Dla osoby zajmującej się wydrukami, technologa druku mniejsze znaczenie mają treści jakie umieszczamy na naszych wydrukach a o wiele ważniejsza jest sama konstrukcja produktu. Wydruki możemy podzielić na trzy główne grupy: luźne, złożone, oprawy.
Druki luźne to wszelkiego rodzaju materiały występujące w formie prostej, pojedynczej części nie połączonej z inną w żaden sposób.
Tutaj możemy wymienić takie materiały jak np: wizytówki, ulotki, torby papierowe (są one składane i klejone ale najczęściej drukowane z jednego elementu), plakaty lub nawet gazety (strony są włożone jedna w drugą ale nie łączą się ze sobą).
Druki złożone to takie, które są ze sobą połączone np.: bloczki (notesy), gazety, opakowania, stanowiące jedną całość ale nie posiadające okładki.
Oprawy to szeroka gama produktów składających się z kilku elementów oraz oddzielnej okładki, różniącej się od elementów wewnętrznych (np. folder może mieć swoją okładkę, ale jeżeli wykonana ona jest z tego samego papieru co sam folder wtedy nie jest oprawą a drukiem złożonym).

Jaką drukarnię wybrać stacjonarną czy online?

Gdy Twój projekt jest gotowy zostaje tylko (lub aż) wydruk, tutaj mamy dwie możliwości, drukarnia lokalna lub online. To drukarnia i to drukarnia – jednak jest kilka różnic na które warto zwrócić uwagę przy wyborze wykonawcy.

Czytaj więcej

INSTAGRAM, LINKEDIN – WYKORZYSTAJ TO!

Korzystasz z Instagrama lub Linkedin jako narzędzi do kreowania wizerunku Twojej firmy? Te dwa media społecznościowe dają prostą możliwość zamieszczania serii grafik, zdjęć (karuzeli) w publikowanych postach. Dzięki funkcji łatwego przesuwania w bok możemy zamieścić więcej treści, przydaje się to szczególnie w przypadku gdy posiadamy nowy produkt i chcemy powiedzieć o nim jak najwięcej. Wtedy pojedynczy post może nie wystarczyć. Daje to również więcej możliwości przy tworzeniu projektów graficznych bannerów promocyjnych w jednej serii.

Warto tą funkcjonalność wykorzystać przy postach gdy:
– chcesz pokazać wiele styli, wariantów jednego produktu
– uwydatnić interesujące szczegóły
– przekazać więcej informacji w graficzny sposób w jednym poście

Brief / pytania do projektu logo

bardzo pomocne przy określeniu oczekiwań klienta względem projektu. Pytania stawiane w brief ułatwiają wyrażenie i usystematyzowanie Twoich potrzeb i wizji. Dzięki temu, osoba pracująca nad danym projektem wie dokładnie czego oczekujesz i jakie masz preferencje. Zapraszamy do korzystania z brief podczas wyceny projektu znaku firmowego.

Czytaj więcej

Grafika komputerowa – krótka historia

W dzisiejszych czasach grafika komputerowa jest zjawiskiem powszechnym, swój początek może datować na lata 50 dwudziestego wieku gdzie wykorzystywana była głównie w przedsiębiorstwach czy przemyśle rządowym. Wraz z rozpowszechnianiem i rozwojem komputerów grafika zaczęła docierać do szerszego grona. W tym aspekcie warto wspomnieć o dwóch firmach, IBM w latach 60 wprowadził na rynek pierwszą komercyjną stację graficzną: IBM 2250 Display Unit. Drugą firmą było Apple, dzięki któremu w latach 80 otrzymaliśmy komputer osobisty Macintosh II wraz z oprogramowaniem graficznym pozwalającym początkującym jak i doświadczonym artystom rozwijać swoje umiejętności na nowym polu. Kilka kartek z kalendarza: 1950 – pierwsze monitory graficzne, 1982 – film Tron Stevena Lisbergera jako pierwszy film wykorzystuje grafikę komputerową, 1995 – Toy Story – pierwszy w całości film stworzony za pomocą grafiki komputerowej.

Ulotki reklamowe formaty

Możemy zaprojektować dla Ciebie ulotki reklamowe w różnych formatach, pomożemy w dobrze odpowiedniej gramatury papieru oraz uszlachetnień. Doskonała forma promocji, na targach, konferencjach, która trafia bezpośrednio w ręce potencjalnych klientów, poniżej zestawienie najpopularniejszych opcji.

Czytaj więcej

Termin wykonania projektów graficznych

Napięte deadline`y, realizacje na ASAP nie są nam straszne, aczkolwiek jeżeli możesz zaplanować swoje działania marketingowe weź pod uwagę przykładowy czas wykonania podstawowych projektów graficznych.

Wszystko uzależnione jest od Twoich potrzeb, złożoności projektu, ilości i jakości przesłanych od Ciebie materiałów oraz aktualnej kolejki projektów.

Druki poligraficzne proste – ulotki, wizytówki, papier firmowy, teczki: 2-5 dni roboczych, od momentu przesłania wszystkich wytycznych.
Druki poligraficzne złożone – notesy, broszury (do 4 stron), biuwary, menu restauracji (2 strony): 3- 5 dni roboczych od momentu przesłania wszystkich wytycznych.
Druki wielkoformatowe / kalendarze – od 3 dni roboczych (górna granica ustalana indywidualnie z klientem) liczone od momentu przesłania wszystkich wytycznych.
Bannery / grafiki social media / wwww – przy pojedynczych zamówieniach 2-4 dni robocze, od momentu przesłania wszystkich wytycznych.

Pozostałe projekty – ze względu na złożoność pozostałych projektów skontaktuj się z nami aby ustalić możliwy termin wykonania. Nie martw się, dobierzmy optymalne rozwiązanie dla Twoich potrzeb oraz budżetu a gotowy unikalny projekt otrzymasz na maila.

Klasyczna wizytówka – ale inaczej

Myśląc o wizytówce mamy przed oczami niewielki prostokąt z danymi teleadresowymi firmy. Czy w przypadku tego klasycznego produktu, jednego z podstawowych elementów identyfikacji wizualnej firmy możemy mówić o wyszukanych opcjach?

Czytaj więcej

Znaczenie kolorów

Kolory odbieramy nie tylko poprzez oko ale również przez nasz mózg, mogą wpływać na nasze emocje a nawet wywoływać reakcje fizyczne. Warto stosować i mieć na uwadze podstawowe znaczenie kolorów w projektach graficznych.

Czarny: prestiż, luksus, elegancja, tajemniczość
Biały: niewinność, elegancja, lekkość, estetyka
Czerwony: siła, miłość, pożądanie, determinacja, pasja
Różowy: radość, miłość, seks, optymizm
Niebieski: bezpieczeństwo, czystość, zaufanie, stabilizacja
Zielony: spokój, szczęście, bezpieczeństwo, zdrowie

Projekty graficzne – słowniczek

Aby łatwiej było się komunikować, przedstawimy poniżej kilka przydatnych pojęć związanych z projektowaniem graficznym.

Czytaj więcej

Wiem jak mój projekt będzie wyglądać (wizja klienta, grafika, czy potrzeby konsumenta).

Zdarzają się klienci, którzy na starcie mają swoją ściśle sprecyzowaną wizję i szukają tylko kogoś kto to wykona. Czy to źle? To zależy, musimy mieć na uwadze, że w większości przypadków, projekt graficzny ma na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i nakłonienie go do interakcji, zakupu, poznania naszych usług, produktów. Często patrzymy przez pryzmat swoich upodobań i gustów, w marketingu musisz wyjść poza swoje ramy, być może jest nawet tak, że sam nie korzystasz ze swoich usług lub nie kupujesz swoich produktów.

Na pierwszym miejscu stawiaj swojego klienta – to jemu ma się podobać to co oferujesz i o jego uwagę będziesz zabiegać. Należy zatem wyjść od poznania grupy docelowej odbiorców i dobrać tak elementy projektu aby były dla nich atrakcyjne. Projekty dla branży prawniczej nie powinny tryskać milionami barw a skłaniać się ku stonowanej stylistyce i elegancji. Zabawki dla dzieci muszą być atrakcyjne zarówno dla rodziców jak i dla dzieci.

Kompromis to klucz do otrzymania atrakcyjnych projektów, w których należy połączyć ich funkcjonalność i odpowiednio dobraną szatę graficzną. Zaufaj grafikom i pozwól im przedstawić swoje propozycje – to do nich należy zbadanie rynku i wiedza o tym jakimi środkami przemawiać do różnych grup odbiorców. Jednocześnie grafik nie powinien się zamykać na informacje przekazywane od zleceniodawcy, wspólny dialog pozwoli na maksymalne wykorzystanie Twojego potencjału. Rzetelna i profesjonalna firma przygotuje dla Ciebie projekt nie jaki chcesz, ale jakiego potrzebujesz.

Projekty nadruków odzieży promocyjnej / firmowej

Odzież robocza dla firmy budowlanej czy korporacyjny dress code, odpowiednio dobrany ubiór Twoich pracowników niewątpliwie wpływa pozytywnie na wizerunek firmy i sprawia, iż pracownicy są postrzegani jako bardziej profesjonalni. Przy projektowaniu nadruków warto mieć na uwadze materiał i technikę znakowania, tak aby brandowanie było trwałe i czytelne.

Projekty na ubrania możesz zamówić u nas jako elementy identyfikacji wizualnej lub jako oddzielne zlecenie.

Czytaj więcej

KOLORY PANTONE NA ROK 2021

Jak co roku Instyt PANTONE wybiera kolory przewodnie na dany rok, w tym roku to PANTONE 17-5104 Ultimate Gray i PANTONE 13-0647 Illuminating.

Już od przeszło 20 lat specjaliści z firmy Pantone analizują trendy w niemal każdej dziedzinie życia, prowadzą badania nad psychologią koloru, doradzają dobory odpowiednich barw przy tworzeniu identyfikacji wizualnej, wszelakich projektów graficznych wykorzystując psychologię i emocje towarzyszące kolorom.

PANTONE 17-5104 Ultimate Gray ma symbolizować solidne i niezawodne elementy, które są wieczne i stanowią solidną podstawę a PANTONE 13-0647 Illuminating to skrzący się z żywością, rozgrzewający żółty odcień nasycony energią słoneczną. Takie połączenie ma symbolizować głębsze poczucie zamyślenia z optymistyczną obietnicą słonecznego dnia.