Formy reklamy na facebook

Formy reklamy na fecbook

Facebook, jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych w Polsce. Dzięki niej tysiące firm docierają do swoich potencjalnych odbiorców, dzięki spersonalizowanym reklamom. Facebook ma jedną z największych i najbardziej dokładnych baz danych o swoich użytkownikach, dzięki czemu w łatwy sposób możesz dotrzeć tylko do tych klientów na których Ci zależy. Jak zrobić dobry projekt bannera reklamowego na facebook`a? Poniżej przedstawimy klika spraw, na które należy zwrócić uwagę przy projektowaniu takich reklam aby osiągnąć maksymalnie największy efekt.

Rodzaj reklam. Każda branża jest inna i może wymagać różnych form, dzięki facebookowi mamy do wyboru kilka opcji jeżeli chodzi o nasze projekty:

  • Zdjęcie / pojedynczy banner, tradycyjna statyczna forma ma zachęcić do działania, przeważnie z krótkim chwytliwym hasłem.
  • Messenger – reklama w komunikatorze, może być to ta sama treść co na facebook`u, po kliknięciu pokazuje widok szczegółowy, który może odnosić do miejsca docelowego np.: na Twojej stronie.
  • Karuzela, maksymalnie 10 różnych zdjęć/filmów, każdy z nich może odnosić się do innego produktu czy usługi – dobre rozwiązanie gdy np.: masz kilka wariantów jednej oferty.
  • Pokaz slajdów, możesz dzięki niemu utworzyć krótki klip składający się z obrazów i muzyki aby jeszcze bardziej przyciągnąć odbiorców.
  • Kolekcje – coś jak katalog do przeglądania dla Twoich klientów.
  • Wideo – kilku sekundowe lub kilkuminutowe filmy reklamowe, automatycznie odtwarzane na tablicy.
  • Relacje – krótkie wideo dopasowane formatem (pionowym) do telefonów, pozwalają wejść bliżej w interakcję z użytkownikiem.
  • Grywalne – głównie dla promocji sektora gier.

Na początku dobierz najlepszą formę reklamy dla swojej branży.

Wykorzystaj możliwość zawężania grupy odbiorców, możesz określić np.: wiek, płeć, zainteresowania tak aby najtrafniej określić swoich potencjalnych klientów.

Pamiętaj aby Twój produkt, usługa była w centrum uwagi i pokazana jak w najlepszym świetle. Pokazanie Twoich produktów z ludźmi, lepiej oddziałuje na wyobraźnię klientów pozwalając im sobie wyobrazić, że to oni z niego korzystają.

Dla najlepszych efektów Twoich bannerów reklamowych na facebook`u używaj dobrej jakości zdjęć. Ogranicz ilość tekstów, wystarczy logo i chwytliwe hasło, dobrze jest też zastosować przycisk call to action skłaniający do działania. Zwróć uwagę również na wymogi techniczne, najbardziej aktualne zawsze na stronie facebook.

Jednolity wizerunek Twojej firmy to podstawa. Zadbaj o to, aby miejsce docelowe, do którego jest przekierowanie z reklamy bannerowej było tak samo dobre jak sama reklama. Jeżeli między tymi miejscami będzie duża rozbieżność, może to wywołać u klienta dezorientację i opuści szybko stronę.

Tworzenie dobrych projektów graficznych na potrzeby reklam na facebook`u nie jest sprawą prostą i jeżeli chcesz mieć pewność, że maksymalnie wykorzystujesz potencjał marketingowy tej platformy możesz zdać się na FreeLstudio. Zadbamy o to aby Twoja reklama sprzedawała. Dopasujemy się do budżetu a przy stałej współpracy możesz liczyć na preferencyjne warunki.


PRZECZYTAJ WIĘCEJ

Budowa logo

Projekty na potrzeby poligrafii

Outsourcing usług graficznych

Logo brief