Projekty poligraficzne

Projekty graficzne WIZYTÓWKI

Wymienione poniżej produkty dla których możemy wykonać projekty graficzne dla Twojej firmy to tylko przykłady podstawowych wariantów oraz najczęściej spotykanych rozwiązań. Każdy z nich możemy zaprojektować z Twoim logo aby stanowił element Twojej nowej identyfikacji wizualnej.

Zachęcamy do stosowania nieszablonowych pomysłów i poszukiwania swojej drogi w kreowaniu własnego wizerunku. Należy pamiętać, że każda drukarnia może posiadać swoje wytyczne dla danej grupy produktowej. Niezależnie od tego, którą drogę wybierzesz pomożemy Ci w osiągnięciu Twojego celu.

Zachęcamy do stosowania nieszablonowych pomysłów i poszukiwania swojej drogi w kreowaniu własnego wizerunku. Należy pamiętać, że każda drukarnia może posiadać swoje wytyczne dla danej grupy produktowej. Niezależnie od tego, którą drogę wybierzesz pomożemy Ci w osiągnięciu Twojego celu.

Wizytówki – klasyczny element identyfikacji wizualnej każdej firmy, dzięki niej możesz się wyróżnić już przy pierwszym kontakcie z klientem.

Najbardziej popularne rozmiary wizytówek to 90×50 mm i 85×55 mm. Najczęściej stosuje się zadruk dwustronny w pełnym kolorze CMYK. Mniejsze nakłady często drukowane są cyfrowo, co jest bardziej opłacalne ale niestety przy niższej jakości. Przy większych nakładach możemy już liczyć na dobrej jakości druk offsetowy. Czasem spotykamy wizytówki w niestandardowym rozmiarze np. koło lub kształt indywidualny. Czy zdecydujesz się na klasyczny format wizytówki czy na nieszablonowy zależy to głównie od tego czym zajmuje się Twoja firma i na ile możesz sobie w tym aspekcie pozwolić. Wizytówki mogą być również składane, podobnie jak ulotki, można tutaj umieścić więcej treści niż na standardowej wizytówce. Istnieją jeszcze wizytówki kaszerowane, wielowarstwowe, są o wiele twardsze od tych jednowarstwowych i ich dodatkowym atutem jest możliwość posiadania kolorowego grzbietu – co dodaje im atrakcyjności.

USZLACHETNIENIA

Uszlachetnienia; do każdej wizytówki zalecane jest dodanie uszlachetnienia w postaci folii lub lakieru, oprócz walorów estetycznych zabezpiecza to papier prze ścieraniem i zwiększa żywotność naszego produktu. Najczęściej wybierane są dwa rodzaje folii, folia błysk lub folia mat. Folia błysk to klasyczny rozwiązanie, sprawia, że wizytówka jest błyszcząca a kolory bardziej żywe. Folia mat nadaje nieco więcej elegancji naszej wizytówce ale sprawia, że kolory są nieco bledsze, na takiej folii o wiele bardziej widać małe zarysowania. Często w połączeniu z taką folią stosuje się lakier wybiórczy UV, sprawia on, że wybrane elementy projektu są błyszczące i wyróżniają się na tle całej wizytówki. Podobnym efektem do folii mat jest folia soft touch, charakterystyczną dla niej cechą jest przyjemna w dotyku satynowa faktura.

Ulotki – jedno z najbardziej popularnych rozwiązań marketingowych bez względu na to czy chcesz wypromować nową firmę/usługę czy zachęcić klientów do skorzystania z promocji.

Ulotki najczęściej spotykamy w formie ciętej lub składanej. Do podstawowych formatów możemy zaliczyć ulotki A5 (148×210 mm), A4 (210×297 mm), DL (99×210 mm) a przy składanych – odpowiednio większe złożone do wyżej wymienionych. Rzadziej stosuje się ulotki kwadratowe czy w formacie A3 (297×420 mm). Ulotki przeważnie drukuje się w pełnym kolorze obustronnie na papierze kredowym o gramaturze między 120-250g.

USZLACHETNIENIA

USZLACHETNIENIA

Podobnie jak w przypadku wizytówek możemy zastosować tu różnego rodzaju uszlachetnienia w postaci foli mat, błysk, soft touch czy lakieru wybiórczego UV. Z ulotek promocyjnych najczęściej korzystają supermarkety, restauracje, health & beauty, branża finansowa, eventowa czy też sektor medyczny.

Papier firmowy – proste narzędzie pomagające podnieść prestiż firmy przy jednoczesnym zastosowaniu promocyjnym.

Dla papierów firmowych stosuje się formaty A4 (210×297) oraz A5 (148x210mm) zadrukowanych jednostronnie. W związku z potrzebą zachowania walorów praktycznych do druku papieru firmowego stosujemy papier offsetowy pomiędzy 80-120g. Dodatkową usługą, którą możemy zamówić przy wydruku naszego papieru to dziurkowanie, ułatwia to wpinanie firmowych dokumentów w segregatory.

Teczki firmowe/ofertowe – jeżeli chcesz aby Twoje firmowe dokumenty były uporządkowane, wręczasz ofertę lub przekazujesz materiały szkoleniowe, najlepszym i najprostszym rozwiązaniem są właśnie teczki (ofertówki).

Większość teczek drukuje się w formacie A4 (210×297 mm), w zależności od tego ile dokumentów planujemy w nich przechowywać grzbiet teczki może mieć jeden big (dla pojedynczych kartek) lub dwa bigi między 5-10 mm (dla obszerniejszej zawartości). Teczki drukowane są w pełnym kolorze CMYK, co daje możliwości przeniesienia dowolnych projektów graficznych a tym samym zaprezentowania naszej firmy w takiej formie jakiej chcemy. Klasyczne teczki mają 2 zakładki chroniące dokumenty przed wypadnięciem, wcięcie na umieszczenie wizytówki firmowej oraz mogą posiadać gumkę z zakuwkami. Gumkę przeważnie możemy dobrać kolorystycznie do naszego projektu graficznego, tak aby całość się dobrze komponowała. Przy zamawianiu teczek z gumką warto pamiętać, że najczęściej drukarnie przesyłają je w formie rozłożonej i to do Ciebie będzie należało ich złożenie. Pamiętaj zatem o tym planując swoje działania promocyjne, szczególnie wtedy gdy masz mało czasu a dużo teczek :). Teczki muszą mieć odpowiednią sztywność, zatem na ich produkcję wykorzystuje się papier kredowy powyżej 300g lub karton.

Zadruk teczki możemy wykonać dwustronnie, najczęściej środek jest w kolorze jednolitym lub pozostawiony bez zadruku. Teczki w przeciwieństwie do ulotek mają dłuższy żywot zatem warto w ich przypadku zastosować folię ochronną mat, błysk lub soft touch. Również na teczkach możemy zastosować lakier wybiórczy UV dla podkreślenia wybranych elementów projektu. Niektóre teczki, szczególnie popularne w branży prawniczej posiadają tłoczenie z dodatkową folią (złotą lub srebrną), jednak takie rozwiązanie możemy stosować również do projektów graficznych w innych branżach, aby nadać wybranym elementom wypukłą fakturę (np. uwydatniając Twoje logo firmowe).

Notesy reklamowe – popularne bloczki, jest to praktyczne rozwiązanie w każdej firmie, przy organizacji szkoleń, konferencji czy targów.

Notesy możemy podzielić na trzy główne grupy: notesy klejone, notesy klejone z okładką, notesy spiralowane (w przypadku spiralowanych, możemy dobrać kolor spirali pasujący do naszego projektu graficznego), notesy samoprzylepne. Popularne formaty to A6 (105×148 mm), A5 (148×210 mm), A4 (210×297 mm), DL (99×210 mm), dla notesów samoprzylepnych między 50×75 mm a 100×150 mm, możemy również wybrać sposób otwierania notesu: do góry lub na bok. Najczęściej notesy firmowe posiadają 25-100 kartek zadrukowanych jednostronnie w pełnym kolorze CMYK drukiem offsetowym. Kartki w notesach drukuje się na papierze offsetowym między 80-120g, popularnym rozwiązaniem na okładki są papiery kredowe od 170g w górę lub karton, notesy spiralowane często posiadają również dodatkową okładkę z transparentnego PCV.

W przypadku notesów z okładką warto wybrać dodatkowe zabezpieczenie w postaci folii mat, błysk lub lakieru wybiórczego UV. Notesy bez okładki podobnie jak papier firmowy mogą być zaopatrzone w dziurki do segregatorów. We wszystkich rodzajach notesów możemy wybrać opcję dla narożników: proste lub zaokrąglone. Najczęściej dane kontaktowe firmy, logo umieszczane są w górnej lub dolnej stopce, znak firmowy w jednym z rogów lub na środku kartki, a środek możemy zagospodarować kratką, linią, kropkami lub pozostawić czysty.

W przypadku notesów z okładką warto wybrać dodatkowe zabezpieczenie w postaci folii mat, błysk lub lakieru wybiórczego UV. Notesy bez okładki podobnie jak papier firmowy mogą być zaopatrzone w dziurki do segregatorów. We wszystkich rodzajach notesów możemy wybrać opcję dla narożników: proste lub zaokrąglone. Najczęściej dane kontaktowe firmy, logo umieszczane są w górnej lub dolnej stopce, znak firmowy w jednym z rogów lub na środku kartki, a środek możemy zagospodarować kratką, linią, kropkami lub pozostawić czysty.

Papierowe torby prezentowe/reklamowe – nieodzowne przy wręczaniu upominków firmowych, materiałów konferencyjnych czy zakupionych u Ciebie towarów.

Torby firmowe możemy zamówić z indywidualnym projektem graficznym w różnych formatach (zarówno pionowe jak i poziome) od tych najmniejszych w granicach 100x220x80 mm, średnie (mieszczące dokumenty A4) 240x350x90 mm po duże 480x350x130 mm oraz na wino 100x400x100 mm. Najczęściej torby są klejone, wzmocnione w górnej (uchwyt), dolnej części i posiadają uchwyt w postaci sznurka bawełnianego lub syntetycznego. Jeżeli uchwytem jest sznurek często możemy wybierać spośród różnych kolorów tak aby pasował do naszego projektu graficznego. Torby przeważnie drukuje się jednostronnie na papierze kredowym od 170g w górę. Istnieje też szeroka gama toreb papierowych z linii EKO, z papieru po recyclingu, kraftowego (biały lub brązowy) występujących w konfiguracji z uchwytem papierowym skręcanym. Tego rodzaju torby można zadrukować również sitodrukiem lub drukiem flexograficznym. Torby papierowe są świetnym sposobem na eksponowanie swojego logo, marki, firmy na zewnątrz.

Kalendarze – planowanie, odliczanie i promocja w jednym produkcie. Kalendarze często wykorzystywane w działaniach promocyjnych to świetny pomysł na upominek firmowy, szczególnie w okresie świąteczno-noworocznym. Pracownikom, kontrahentom, klientom, mogą przez cały rok przypominać o Twojej firmie, dlatego tak istotne jest w przypadku tego produktu dobranie odpowiedniego projektu graficznego, który będzie budził pozytywne emocje przez 12 miesięcy.

Rodzaje kalendarzy: projekt graficzny z Twoim znakiem firmowym możesz zawrzeć w następujących produktach: Kalendarze listkowe: najmniejsze z rodziny kalendarzy, najczęściej w formacie zbliżonym do wizytówki/ karty płatniczej (90×50 mm). Zadrukowane dwustronnie w pełnym kolorze z palety CMYK. Zarówno w przypadku kalendarzy jak wizytówek możemy zastosować podobne formy uszlachetnień w postaci folii mat, błysk lub soft touch.

Kalendarze biurkowe:
dostępne w różnych formatach oscylujących w obrębie formatu A5, najczęściej w postaci tzw. domków, z kalendarium klejonym lub spiralowanym, miesięcznym lub tygodniowym. Projekt graficzny z Twoim logo można przygotować zarówno na plecki jak i na kalendaria. Kalendarze drukowane z indywidualnym kalendarium są droższe w produkcji dlatego można zastosować kalendaria (standard) dostępne w drukarni wykonującej wydruk. Najczęściej kalendarze biurkowe drukuje się na kredzie powyżej 170g lub na kartonie.

Kalendarze x-dzielne:
jeden z najbardziej popularnych rodzajów kalendarzy promocyjnych. Przeważnie występują w formie trójdzielnej lub jednodzielnej. Główka kalendarza może być wypukła lub płaska. To na główce umieszcza się główny projekt graficzny, który przeważnie przechodzi na plecki, gdzie umieszcza się dane kontaktowe do firmy. Przydatną funkcją takich kalendarzy jest okienko do zaznaczania bieżącej daty, a w przypadku kalendarzy trójdzielnych mamy wgląd na miesiąc poprzedzający i następny – co ułatwia planowanie firmowych zadań. Format kalendarzy trójdzielnych oscyluje w granicach 800×320 mm, z czego główka to 200×320 mm. Podstawowym materiałem dla kalendarzy x-dzielnych to karton, uszlachetnienia główki jakie przeważnie znajdują zastosowanie to folia mat, połysk, lakier wybiórczy UV (dla główek wypukłych). Przy główkach płaskich (czyli główka kalendarza jest z tego samego kartonu co plecki) często stosuje się lakier dyspersyjny.

Kalendarze plakatowe/listwowane/spiralowane:
największe kalendarze ścienne, jednoplanszowe, 6 planszowe (dwustronne) oraz 12 planszowe (+ okładka). Występują w formatach A2 (420×594 mm), A1 (594×841 mm), B2 (480×680 mm), B1 (680×980 mm) w konfiguracji pionowej lub poziomej. Dzięki dużej powierzchni nadruku łatwo wyeksponować logo firmowe na projekcie graficznym. Część drukarni oferuje serię gotowych zdjęć do wykorzystania w projekcie – jednak szkoda w takim przypadku nie wykorzystać potencjału marketingowego dla takiego produktu i nie umieścić tam autorskiej grafiki. W przypadku kalendarzy spiralowanych możemy dobrać kolor spirali, przeważnie w kolorach podstawowych takich jak biały, czarny czy srebrny. Do druku wykorzystuje się papier kredowy lub offsetowy dla kalendariów oraz grubszy papier kredowy na okładkę (w granicach 350g).

Biuwary/ planery / podkłady na biurko: pozwalają w prosty sposób zorganizować i zaplanować dzień w każdym biurze, zawsze są pod ręką i mogą posiadać wiele przydatnych informacji – wszystko zależy od Twojego projektu.

Podkłady na biurko z racji swojej funkcji występują w formatach A2 (594x420 mm), A3 (420x297 mm), B2 (680x480 mm), B3 (480x336 mm). Zazwyczaj posiadają plan tygodnia, dnia, kalendarz na rok bieżący i kolejny, dane teleadresowe, znak firmowy, miejsce na notatki oraz w zależności od branży różnego rodzaju informacje przydatne dla pracowników, np.: skróty klawiszowe dla programistów, dawki leku, numery alarmowe. W zależności od opcji mogą zawierać listwę usztywniającą po dłuższym boku, drukowane są przeważnie z papieru offsetowego lub kredy o niższej gramaturze, z kartonową podkładką na spodzie.

Plakaty – reklama w większym formacie musi przykuwać wzrok i zachęcić odbiorcę do zatrzymania wzroku chwilę dłużej. Nowa usługa, promocja, wydarzenie – daj się zauważyć. Mimo tego, że plakaty dysponują dużą powierzchnią należy uważać aby nie przeładować ich treścią.

Formaty dla plakatów są bardzo zróżnicowane i zaczynają się od A3 (297×420 mm), poprzez A2, A1, A0, B3, B2, B1, a na B0 (1000×1400 mm) kończąc. W zależności od potrzeb występują też plakaty o mniej standardowych formatach takich jak np.: 350×1530 mm lub 1090×1530 mm. Plakaty najczęściej drukujemy offsetowo z palety CMYK jednostronnie, występują również dwustronne, lsitwowane oraz z tak zwaną „zrywką” np.: z numerem telefonu. Podłoże dla plakatów do przeważnie offset lub kreda w gramaturach pomiędzy 90 a 250 g. Możemy również wybrać jedno z podstawowych zabezpieczeń wydruku takie jak folia matowa, połysk lub lakier UV. W przypadku wersji z listwą do wyboru są podstawowe kolory biały, czarny i srebrny.

Katalogi – spełniają formę zarówno informacyjną jak i reklamową, ze względu na format możemy zawrzeć w nich dużo informacji dlatego ważne jest aby projekt katalogu był atrakcyjny dla odbiorcy czytelny, spójny a jednocześnie spełniał swoją funkcję informacyjną.

Formaty katalogów to często A4 (210×297 mm) lub A5 (148×210 mm) w opcji pionowej lub poziomej, jednak różne branże mają swoje potrzeby tak więc możemy spotkać takie formaty jak A6, DL czy też kwadraty (120×120 mm lub 210×210 mm). Projekt okładki w katalogu jest szczególnie ważny, musi przykuwać wzrok a jednocześnie być harmonijny z wnętrzem. Różnorodność materiałów na jakich możemy zamówić nasz katalog jest duża i już na etapie projektowania należy zastanowić się nad ich doborem, gdyż jest to znaczący czynnik jeżeli mówimy o kosztach samego druku lub o sposobie jego późniejszej dystrybucji. Okładki mogą być drukowane z kredy o większej gramaturze czy też papieru offsetowego lub kartonu, wnętrze natomiast z papieru i kredy o gramaturze w granicach 90-150g. Modne obecnie rozwiązania z zastosowaniem papierów ekologicznych również znajdą miejsce przy tym produkcie. Należy pamiętać o zabezpieczeniu okładki folią, często katalogi drukowane są z myślą o roku użytkowania lub nawet więcej, dlatego warto aby nasz katalog prezentował się równie dobrze na końcu jak i na początku swojej drogi. Dodatkowej atrakcyjności naszemu logo w projekcie może dodać lakier wybiórczy UV. Najczęściej spotykamy się z katalogami klejonymi, szytymi i spiralowanymi.

Rodzaje opakowań są bardzo zróżnicowane, możemy wyróżnić opakowania papierowe, drewniane, metalowe czy z tworzyw sztucznych. Każdy rodzaj opakowania ma swoją specyfikację i możliwości techniczne na które trzeb zwrócić uwagę przy wykonywaniu projektu graficznego. Opakowanie oprócz walorów estetycznych musi również posiadać walory użytkowe (ochrona i przechowywanie).

Rodzaje opakowań są bardzo zróżnicowane, możemy wyróżnić opakowania papierowe, drewniane, metalowe czy z tworzyw sztucznych. Każdy rodzaj opakowania ma swoją specyfikację i możliwości techniczne na które trzeb zwrócić uwagę przy wykonywaniu projektu graficznego. Opakowanie oprócz walorów estetycznych musi również posiadać walory użytkowe (ochrona i przechowywanie).

Opakowania – jak Cię widzą tak Cię piszą, w odniesieniu do opakowania stwierdzenie jak najbardziej trafne i w przypadku wielu produktów opakowanie jest czynnikiem skłaniającym klientów do zakupu wybranych towarów. W dobie gdzie na półkach sklepowych tysiące produktów walczy o uwagę klienta istotną kwestią jest projekt graficzny, który pozwoli na przyciągnięcie wzroku potencjalnego nabywcy.

Rollupy – często spotykane na różnego rodzaju eventach, szkoleniach czy akcjach promocyjnych. Ich główną zaletą jest mobilność i duże pole ekspozycji.

Rollup składa się z kasety, najczęściej aluminiowej, w której chowany jest nasz wydruk w czasie transportu lub magazynowania. Projekt drukuje się na materiale bannerowym (często to blockut ok. 400g) w technice solventowej. Nasze rollupy możemy przenosić w specjalnych torbach transportowych a ich montaż jest stosunkowo prosty. Rollupy najczęściej są jednostronne ale występują również opcje zadrukowane z obu stron.

Najpopularniejszy format to 85x200 mm, 100x200 mm oraz 120x200 mm. Kaseta, która przechowuje nasz projekt jest również ważna gdyż to ona głównie odpowiada za żywotność urządzenia, mając na uwadze częstą eksploatację warto zdecydować się zakup droższych wersji określanych mianem lux, exclusive itp. Mają one również wpływ na stabilność konstrukcji (należy pamiętać, że rollupy są przeznaczone głównie do prezentacji wewnętrznej, nie należy traktować ich jako reklamy zewnętrznej).

Najpopularniejszy format to 85x200 mm, 100x200 mm oraz 120x200 mm. Kaseta, która przechowuje nasz projekt jest również ważna gdyż to ona głównie odpowiada za żywotność urządzenia, mając na uwadze częstą eksploatację warto zdecydować się zakup droższych wersji określanych mianem lux, exclusive itp. Mają one również wpływ na stabilność konstrukcji (należy pamiętać, że rollupy są przeznaczone głównie do prezentacji wewnętrznej, nie należy traktować ich jako reklamy zewnętrznej).

Gadżety reklamowe – nie jest to poligrafia, jednak jest są to produkty namacalne, dzięki którym obdarowany klient zachowuje na dłużej pozytywne skojarzenia z Twoją firmą, produktem, marką. Jeżeli planujesz promocję poprzez tego rodzaju środki przekazu reklamowego pomożemy Ci je zaprojektować od podstaw lub zaprojektować oznakowanie ich z wykorzystaniem dostępnych produktów.

Często gadżety reklamowe kojarzą się z noname`owym produktem oznakowanym logo, jednak coraz częściej znani producenci wypuszczają specjalne linie produktów skierowane do tego sektora. Do artykułów promocyjnych mogących pomóc w kreowaniu Twojej identyfikacji wizualnej możemy zaliczyć: długopisy, zestawy piśmiennicze, kubki, smycze reklamowe, notesy, breloki, zabawki, akcesoria sportowe, galanteria kuchenna, pojemniki na żywność, odzież reklamowa, specjalistyczna odzież robocza, akcesoria komputerowe, pamięci usb, powerbanki, zegarki i wiele innych oznakowanych Twoim logo.

Pozostałe produkty jakie zaliczamy do szeroko rozumianego druku, dla którego możemy przygotować atrakcyjne projekty graficzne możemy zaliczyć:

broszury, gazetki, clipboardy, segregatory, naklejki, projekty oklejenia witryn, samochodów, papiery pakowne, taśmy, opakowania cd, pieczątki, woblery, billboardy, ścianki wystawiennicze, stoiska, potykacze, flagi.