projekt papieru firmowego

Papier firmowy a obecne czasy

W obecnych czasach papier wydaje się być czymś przestarzałym i niepotrzebnym, jednak wiele firm z niego korzysta i nadal stanowi dobrą formę budowy wizerunku przedsiębiorstwa. Przykładają wagę do najmniejszych detali będziesz wstanie wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji. Nie pozostawiaj niczego przypadkowi i buduj wśród swoich kontrahentów świadomość marki.

Projekt papieru firmowego – co powinien zawierać?

Dobry projekt graficzny powinien w pierwszej kolejności uwzględniać logo firmy tak aby odbiorca od razu wiedział od kogo dostał korespondencję. Nie możemy przesadzić z wielkością znaku firmowego aby nie przesłaniał najistotniejszej rzeczy jaką jest treść. Zazwyczaj umieszczane jest w lewym górnym rogu lub w dolnej stopce. Niekiedy można osadzić je pośrodku, ale wtedy należy tak dobrać jasność aby tekst umieszczony na nim był w pełni czytelny.

Następnym elementem papieru firmowego są dane adresowe, należy skupić się na najważniejszych elementach takich jak adres strony internetowej, telefony, maile i social media. Jeżeli nasza firma posiada wiele oddziałów, nie ma potrzeby wypisywania adresów każdego z nich, pamiętajmy, że papier to nie ulotka i bliżej mu do wizytówki, dlatego umieśćmy tylko najważniejsze dane, możemy pominąć zdjęcia produktów czy usług.

Tło powinno być jak najbardziej przejrzyste i czytelne, doskonale sprawdzi się tutaj zasada im mniej tym lepiej – zupełnie jak w projektach logo. Pamiętajmy aby używać kolorów, jeżeli mamy księgę znaku z opracowanymi elementami identyfikacji wizualnej stosujmy się do niej, tak aby na każdym kroku zachować spójny reklamowy przekaz.

Mimo, iż wiele rzeczy obecnie załatwianych jest drogą mailową, nadal firmy kontaktują się między sobą czy instytucjami poprzez pisma, kontrakty czy umowy. Jeżeli chcesz być obierany jako profesjonalista i przykładasz uwagę do szczegółów, warto jest zadbać o odpowiedni projekt papieru firmowego. Nic nie stoi na przeszkodzie aby ten sam projekt zastosować również w wersjach cyfrowych pism generowanych np.: w pdf i wysyłanych pocztą elektroniczną.


PRZECZYTAJ WIĘCEJ

Jaką drukarnię wybrać?

Projekty na potrzeby poligrafii

Outsourcing usług graficznych

Projektowanie materiałów promocyjnych