projekt plakatu wskazowki

Wskazówki przy projektowaniu plakatów

Poniżej zebraliśmy kilka rad dotyczących realizacji Twojej akcji promocyjnej z użyciem plakatów reklamowych.

Plakat, jedna z najstarszych form reklamy, doskonale sprawdza się przy promowaniu różnego rodzaju eventów, koncertów, wydarzeń kulturalnych, promocji czy też jako element kampanii wyborczej. Różnicą między plakatem a np.: ulotką czy wizytówką jest taka, że plakat pozwala na nieco więcej w kwestii twórczej i wizualnej.

  • Miejsce. Pomimo ogólnych zasad i dobrych praktyk przy wykonaniu projektu graficznego dobrze jest znać miejsce gdzie nasz plakat będzie eksponowany. Czy będą to losowe miejsca, witryna sklepowa, słup informacyjny? Z jakiej odległości najczęściej ludzie będą na niego patrzeć? Te informacje mogą ułatwić prace i obrać odpowiedni kierunek.
  • Punkt centralny, w tym przypadku to nie Twoje logo będzie najważniejsze, ale to co reklamujesz, a więc albo wyraźny nagłówek/tytuł albo grafika/zdjęcie. To one głównie są nośnikiem informacji.
  • Obraz / grafika. Postaw na jakość a nie ilość. Zdjęcie główne musi przyciągać wzrok i mieć odniesienie do tematu, może szokować aby jeszcze bardziej przykuć uwagę. Pamiętaj, że odbiorcy takiej formy reklamy są najczęściej w ruchu i nie masz dużo czasu na zainteresowanie ich tematem plakatu.
  • Teksty. Tak jak w przypadku zdjęć, należy ograniczyć ilość użytych czcionek jak i samą ilość informacji. Odpowiedni kolor również poprawi czytelność projektu. Najważniejsze to nagłówek, tytuł czy hasło reklamowe. Dobrze jak jest wyraziste i kontrastujące z tłem. W drugiej kolejności skup się na danych pomocniczych typu: miejsce i czas wydarzenia, storna www na której odbiorca znajdzie więcej informacji. Nikt nie będzie czytał długich i skomplikowanych tekstów. Przemawiaj językiem odbiorcy, przekaz musi być jasny i czytelny. Kolejność umieszczania informacji również jest istotna, powinna być starannie przemyślana, tak aby Twoi klienci nie błądzili wzrokiem po całym projekcie.
  • Tło. Ponownie zasada im mniej tym lepiej. Powinno być albo stonowane albo kontrastujące do motywu głównego. Możesz też pozostawić dużo wolnego białego miejsca, które skieruje wzrok na właściwe elementy. Zbyt duża ilość ozdobników graficznych lub zdjęć w projekcie może niepotrzebnie rozproszyć uwagę odbiorcy.

Na koniec. Mając na uwadze sprawy projektowe, nie zapominaj o kwestiach technicznych. Zastanów się czy taka forma reklamy jest odpowiednia dla Twoich potrzeb, być może bardziej będziesz potrzebował ulotek lub bannerów promocyjnych w social media. Zaplanuj dobrze czas i miejsce eksponowania plakatów. Ważny jest też dobór odpowiedniej drukarni – postaw na firmy z dobrą opinią na rynku. Terminy: jeżeli Twoje wydarzenie ma konkretną datę pamiętaj, że musisz mieć czas na zgromadzenia materiałów/ zdjęć, wykonanie projektu, druk oraz dystrybucję.

Jeżeli chcesz otrzymać projekt, który przyciągnie Twoich klientów, nie pozostaje nic prostszego jak kontakt z nami 🙂 Zapraszamy!


PRZECZYTAJ WIĘCEJ

Bannery na facebook`a

Projekty na potrzeby poligrafii

Outsourcing usług graficznych

Proof w projektach