Projekty bannerów reklamowych dostosowanych do Google Ads
Reklamy displayowe przeważnie w formie bannerów lub wideo to jedna z najstarszych form działań marketingowych w sieci. Wyświetlane są bezpośrednio na różnych stronach internetowych lub serwisie Youtube. Pojawiają się w różnych miejscach na górze strony, po bokach a czasem między akapitami. Podczas projektowania takich bannerów ważne jest aby zachęcić odbiorcę do odwiedzin Twojej strony gdzie uzyska więcej informacji na temat produktów lub usług. Rozmiary takich bannerów nie są duże dlatego w projekcie przeważa obraz nad tekstem.
Rozmiary bannerów Google Ads
Przesłane projekty graficzne bannerów reklamowych powinny być w formacie JPG, GIF lub PNG a ich maksymalny rozmiar nie powinien przekraczać 150 KB.
Formaty możemy podzielić na 4 główne kategorie
Kwadraty i prostokąty (rozmiar podany w pikselach)
200 × 200 Mały kwadrat
240 × 400 Pionowy prostokąt
250 × 250 Kwadrat
250 × 360 Potrójny szeroki ekran
300 × 250 Baner śródtekstowy
336 × 280 Duży prostokąt
580 × 400 Netboard
Pionowe
120 × 600 Wieżowiec
160 × 600 Szeroki wieżowiec
300 × 600 Reklama na pół strony
300 × 1050 Pionowy
Poziome
468 × 60 Baner
728 × 90 Długi baner
930 × 180 Górny baner
970 × 90 Powiększony długi baner
970 × 250 Billboard
980 × 120 Panorama
Na urządzenia mobilne
300 × 50 Baner na urządzenia mobilne
320 × 50 Baner na urządzenia mobilne
320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne
Dla animacji w postaci GIF wytycznymi są: czas – maksymalnie 30 sekund, prędkość – mniejsza niż 5 klatek na sekundę.
Jak widzimy po rozmiarach, nie są to ulotki czy plakaty, dlatego czasem klienci umieszczają tylko logo i zdjęcie aby maksymalnie wykorzystać dostępne miejsce. Oczywiście wszystko zależy od rodzaju reklamowanego produktu ale prostota w tym wypadku jest niezmierni istotna.
PRZECZYTAJ WIĘCEJ