Projekty bannerow displayowych

Projekty bannerów reklamowych dostosowanych do Google Ads

Reklamy displayowe przeważnie w formie bannerów lub wideo to jedna z najstarszych form działań marketingowych w sieci. Wyświetlane są bezpośrednio na różnych stronach internetowych lub serwisie Youtube. Pojawiają się w różnych miejscach na górze strony, po bokach a czasem między akapitami. Podczas projektowania takich bannerów ważne jest aby zachęcić odbiorcę do odwiedzin Twojej strony gdzie uzyska więcej informacji na temat produktów lub usług. Rozmiary takich bannerów nie są duże dlatego w projekcie przeważa obraz nad tekstem.

Rozmiary bannerów Google Ads

Przesłane projekty graficzne bannerów reklamowych powinny być w formacie JPG, GIF lub PNG a ich maksymalny rozmiar nie powinien przekraczać 150 KB.

Formaty możemy podzielić na 4 główne kategorie

Kwadraty i prostokąty (rozmiar podany w pikselach)

200 × 200 Mały kwadrat

240 × 400 Pionowy prostokąt

250 × 250 Kwadrat

250 × 360 Potrójny szeroki ekran

300 × 250 Baner śródtekstowy

336 × 280 Duży prostokąt

580 × 400 Netboard

Pionowe

120 × 600 Wieżowiec

160 × 600 Szeroki wieżowiec

300 × 600 Reklama na pół strony

300 × 1050 Pionowy

Poziome

468 × 60 Baner

728 × 90 Długi baner

930 × 180 Górny baner

970 × 90 Powiększony długi baner

970 × 250 Billboard

980 × 120 Panorama

Na urządzenia mobilne

300 × 50 Baner na urządzenia mobilne

320 × 50 Baner na urządzenia mobilne

320 × 100 Duży baner na urządzenia mobilne

Dla animacji w postaci GIF wytycznymi są: czas – maksymalnie 30 sekund, prędkość – mniejsza niż 5 klatek na sekundę.

Jak widzimy po rozmiarach, nie są to ulotki czy plakaty, dlatego czasem klienci umieszczają tylko logo i zdjęcie aby maksymalnie wykorzystać dostępne miejsce. Oczywiście wszystko zależy od rodzaju reklamowanego produktu ale prostota w tym wypadku jest niezmierni istotna.


PRZECZYTAJ WIĘCEJ

Jaką drukarnię wybrać?

Projekty na potrzeby poligrafii

Outsourcing usług graficznych

Projektowanie materiałów promocyjnych