projekty nadrukow odziezy firmowej

Poniżej przedstawiamy zestawienie najpopularniejszych produktów oraz techniki znakowania jakie możemy do nich zastosować. Opisaliśmy też na co warto zwrócić uwagę projektując nadruki aby nasz projekt był możliwy do wykonania.

T-shirt – najbardziej popularna i szeroko reprezentowana grupa. Mamy do dyspozycji wiele krojów, kolorów i materiałów. Duży wybór fasonów męskich/unisex, damskich i dziecięcych, szeroka gama rozmiarów.
Znakowanie:

  • termotransfer
  • sitodruk
  • DTG (pełen kolor)
  • sublimacja (pełen kolor)(tylko poliester)
  • metka

Zwróć uwagę na:
Najczęściej wybierane miejsca do umieszczenia grafiki to przód (centralnie), lewa pierś, plecy, rękawy, lewy dół. Należy zachować odstęp projektu od szwów co najmniej 2cm. DTG – pełen kolor wygląda efektownie, ale ma mniejszą trwałość. Sublimacja pełnym kolorze z przejściami tonalnymi sprawdzi się na poliestrze ale tylko białym. Można zamówić koszulki zadrukowane po całości – wyglądają efektownie i dają duże pole do ekspozycji ale bywają drogie w produkcji.

Koszulki polo – równie popularne co t-shirty, często wybierane jako odzież dla pracowników np.: sklepów odzieżowych, restauracji czy stacji benzynowych. Występują w różnych zestawieniach kolorystycznych, niektóre modele posiadają różnokolorowe wstawki np.: kołnieżyk czy rękawy – co pozwala lepiej dopasować je do kolorów firmowych.
Znakowanie:

  • termotransfer
  • sitodruk
  • haft
  • aplikacja (naszyty lub naklejony element z wcześniej przygotowanym projektem)
  • metka

Zwróć uwagę na:
Koszulki polo posiadają grubszy splot, dlatego jeżeli wybieramy nadruk np.: sitodrukiem, nie powinny zawierać drobnych elementów. Haft jest bardzo popularną metodą nanoszenia logo, ale nie każdą grafikę da się dokładnie odwzorować. Przy złożonych projektach warto rozważyć użycie aplikacji.

Bluzy – Popularne w np.: branży transportowej czy jako odzież robocza, nasz projekt umieścimy głównie na przodzie, rękawach, plecach lub kapturze. Na bluzach dobrze sprawdza się haft, sitodruk czy folia flex. Różnorodność modeli damskich i męskich, z kapturem, rozpinane lub dwu/wielokolorowe.
Znakowanie:

  • haft
  • aplikacja (naszyty lub naklejony element z wcześniej przygotowanym projektem)
  • folia flex/flock (nie dla polaru)
  • termotransfer (nie dla polaru)
  • sitodruk (nie dla polaru)

Zwróć uwagę na:
Dzięki folii flock możemy uzyskać efekt wypukłego nadruku (meszek), jednak różne kolory nie mogą nachodzić na siebie w projekcie.
Bluzy polarowe – ze względu na właściwości polaru źle znoszą nadruki aplikowane wysoką temperaturą (termotransfer, folia flex). Również długość włosa przeszkadza przy sitodruku, dla nich najlepiej sprawdzi się haft i aplikacja.

Kurtki / softshelle – Bardzo zróżnicowana pod względem cenowym grupa, najtańsze modele (przejściówki) mogą kosztować ok. 20zł a najdroższe (specjalistyczne) nawet powyżej 500. Przy produktach premium znakowanie będzie bardziej dyskretne (rękaw, lewa pierś). Dobry wybór dla firm, których pracownicy pracują w trudnych warunkach pogodowych.
Znakowanie:

  • termotransfer
  • sitodruk
  • haft
  • aplikacja (naszyty lub naklejony element z wcześniej przygotowanym projektem)

Zwróć uwagę na:
Kurtki często posiadają wiele warstw materiałów czy kieszonek, w tym wypadku lepiej najpierw wyjść od wyboru modelu a w drugiej kolejności przygotowanie projektu umieszczenia logo. Może się okazać, że będzie niemożliwym obrandowanie produktu w wybranym miejscu ze względu na jego budowę.

Koszule biznesowe / krawaty / apaszki nieodzowne elementy dress code w korporacjach. O wiele częściej w dużych firmach można zaobserwować jednolity ubiór pracowników i często jest to ważny element wewnętrznych procedur. Dominują kolory stonowane i klasyczne.
Znakowanie:

  • haft
  • metka
  • sublimacja (dla dodatków)

Zwróć uwagę na:
W przypadku produktów eleganckich / premium, czasami warto zrezygnować ze znakowania a jedynie dobrać odpowiednią kolorystykę np.: krawat + koszula i już możemy uzyskać spójny wizerunek. Jeżeli zdecydujemy się na zamieszczenie logo na tych produktach powinny to być raczej drobne, subtelne projekty.
Krawaty i apaszki są to produkty często wykonane w 100% z poliestru co daje nam możliwość stworzenia ich indywidualnych odmian, poprzez druk sublimacyjny np.: krawat z firmowym patternem.
Dodatki – zamiast znakowania samej odzieży można zastosować spersonalizowane dodatki z logo firmowym – np. spinki do mankietów czy przypinki do marynarki.

Czapki z daszkiem / zimowe idealny dodatek dla pracowników firm kurierskich, dostawców jedzenia czy branży budowlanej. Same w sobie nie posiadają dużego pola ekspozycji ale są doskonałym uzupełnieniem całości ubioru firmowego pracownika.
Znakowanie:

  • haft
  • termotransfer
  • sublimacja
  • aplikacje

Zwróć uwagę na:
Czapki z daszkiem składają się z paneli i to one wyznaczają nam maksymalne obszary znakowania, ani haft ani termotransfer nie sprawdzi się na łączeniu tych elementów. Największym polem ekspozycji dla znaku firmowego jest przód, to tu najczęściej jest największy panel, zatem jeżeli chcemy aby logo było dobrze widoczne zaplanujemy brandowanie w tym miejscu.
Czapki zimowe ze względu na rozciągliwość materiału (aby nadruk nam się nie rozchodził) stosujemy haft lub aplikację. Czasami takie produkty mają gotowe poliestrowe wstawki do stosowania sublimacji w pełnym kolorze.


PRZECZYTAJ WIĘCEJ

Projektowanie materiałów promocyjnych

Outsourcing projektów graficznych

Jaką drukarnię wybrać stacjonarną czy online?

Projekty na potrzeby poligrafii