
Znaczenie kolorów w reklamie
Teoria kolorów to sztuka łączenia ze sobą odpowiednich kombinacji kolorystycznych. To czy zastosujemy kolory monochromatyczne czy połączymy ze sobą kilka kolorów ciepłych będzie miało wpływ na naszą komunikację i przekazanie poprzez projekt emocji. Wszystkie kolory pochodzą od trzech podstawowych żółty, czerwony i niebieski.
Mieszając je ze sobą uzyskujemy kolory pochodne np.:
czerwony + żółty = pomarańczowy,
niebieski + żółty = zielony,
niebieski + czerwony + zielony = czarny.
Czarny: prestiż, luksus, elegancja, tajemniczość.
Biały: niewinność, elegancja, lekkość, estetyka
Czerwony: siła, miłość, pożądanie, determinacja, pasja.
Różowy: radość, miłość, seks, optymizm.
Niebieski: bezpieczeństwo, czystość, zaufanie, stabilizacja.
Zielony: spokój, szczęście, bezpieczeństwo, zdrowie.
Pomimo ogólnej wiedzy o znaczeniu kolorów w reklamie, musimy mieć jeszcze na uwadze, że kolory postrzegane przez poszczególne osoby są również wynikiem ich doświadczeń i percepcji. Aby jak najlepiej przygotować projekt musimy zatem mieć na uwadze oba aspekty postrzegania kolorów.