Znaczenie kolorów w reklamie

Znaczenie kolorów w reklamie

Teoria kolorów to sztuka łączenia ze sobą odpowiednich kombinacji kolorystycznych. To czy zastosujemy kolory monochromatyczne czy połączymy ze sobą kilka kolorów ciepłych będzie miało wpływ na naszą komunikację i przekazanie poprzez projekt emocji. Wszystkie kolory pochodzą od trzech podstawowych żółty, czerwony i niebieski.

Mieszając je ze sobą uzyskujemy kolory pochodne np.:
czerwony + żółty = pomarańczowy,
niebieski + żółty = zielony,
niebieski + czerwony + zielony = czarny.

Czarny: prestiż, luksus, elegancja, tajemniczość.

Biały: niewinność, elegancja, lekkość, estetyka

Czerwony: siła, miłość, pożądanie, determinacja, pasja.

Różowy: radość, miłość, seks, optymizm.

Niebieski: bezpieczeństwo, czystość, zaufanie, stabilizacja.

Zielony: spokój, szczęście, bezpieczeństwo, zdrowie.

Pomimo ogólnej wiedzy o znaczeniu kolorów w reklamie, musimy mieć jeszcze na uwadze, że kolory postrzegane przez poszczególne osoby są również wynikiem ich doświadczeń i percepcji. Aby jak najlepiej przygotować projekt musimy zatem mieć na uwadze oba aspekty postrzegania kolorów.


Outsourcing projektów graficznych

Słownik pojęć graficznych

Kalendarz marketingowy 2021

Projektowanie materiałów promocyjnych