Projekty graficzne perspektywa

Projekty graficzne z perspektywy wykonawcy i zamawiającego

Zdarzają się klienci, którzy na starcie mają swoją ściśle sprecyzowaną wizję i szukają tylko kogoś kto to wykona. Czy to źle? To zależy, musimy mieć na uwadze, że w większości przypadków, projekt graficzny ma na celu przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta i nakłonienie go do interakcji, zakupu, poznania naszych usług, produktów. Często patrzymy przez pryzmat swoich upodobań i gustów, w marketingu musisz wyjść poza swoje ramy, być może jest nawet tak, że sam nie korzystasz ze swoich usług lub nie kupujesz swoich produktów.

Na pierwszym miejscu stawiaj swojego klienta – to jemu ma się podobać to co oferujesz i o jego uwagę będziesz zabiegać. Należy zatem wyjść od poznania grupy docelowej odbiorców i dobrać tak elementy projektu aby były dla nich atrakcyjne. Projekty dla branży prawniczej nie powinny tryskać milionami barw a skłaniać się ku stonowanej stylistyce i elegancji. Zabawki dla dzieci muszą być atrakcyjne zarówno dla rodziców jak i dla dzieci.

Kompromis to klucz do otrzymania atrakcyjnych projektów, w których należy połączyć ich funkcjonalność i odpowiednio dobraną szatę graficzną. Zaufaj grafikom i pozwól im przedstawić swoje propozycje – to do nich należy zbadanie rynku i wiedza o tym jakimi środkami przemawiać do różnych grup odbiorców. Jednocześnie grafik nie powinien się zamykać na informacje przekazywane od zleceniodawcy, wspólny dialog pozwoli na maksymalne wykorzystanie Twojego potencjału. Rzetelna i profesjonalna firma przygotuje dla Ciebie projekt nie jaki chcesz, ale jakiego potrzebujesz.


Outsourcing projektów graficznych

Słownik pojęć graficznych

Kalendarz marketingowy 2021

Projektowanie materiałów promocyjnych